W Polsce mamy bardzo wielu przedsiębiorców, w większości prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze. Założenie firmy to dziś żadna filozofia, można to zrobić nawet bez wychodzenia z domu. Znacznie trudniej jest jednak utrzymać się z biznesem na powierzchni i osiągnąć sukces w wybranej branży. Rzeczywistość pokazuje, że nie jest to możliwe bez zbudowania rozpoznawalnej marki. W osiągnięciu tego efektu pomoże Ci doświadczona agencja interaktywna, która będzie odpowiadać za kluczowe etapy wprowadzania marki na rynek.
Branding
Branding to bardzo zaawansowana strategia, która polega na stworzeniu fundamentów nowej marki i tym samym przygotowaniu jej do wejścia na rynek z przytupem. Oczywiście nie wszystkie firmy stać na to, aby zlecić kompleksowy branding agencji interaktywnej. Jeśli Twój budżet także jest mocno napięty, możesz się ograniczyć do kilku najważniejszych elementów.
Po pierwsze: agencja interaktywna powinna opracować nazwę i slogan marki. To zadanie dla zawodowego copywritera, który w swojej pracy weźmie pod uwagę Twoją grupę docelową i charakter marki. Nazwa musi się wyróżniać, być łatwa do zapamiętania i nieść ze sobą tzw. obietnicę marki (np. luksusowość produktów lub niskie ceny).
Po drugie: po stronie agencji interaktywnej leży zaprojektowanie elementów identyfikacji wizualnej marki. Najważniejsze jest oczywiście logo, czyli znak marki, z którym będą ją później utożsamiać klienci. Agencja musi także opracować kolorystykę marki, która będzie dominować na tworzonej później stronie internetowej. Idealnie będzie, jeśli powstanie też księga znaku, zawierająca zbiór podstawowych zasad wykorzystywania logotypu w materiałach reklamowych i wizerunkowych.
Po trzecie: można rozważyć stworzenie tzw. brand hero, czyli bohatera marki. Znane przykłady to chociażby: Serce i Rozum (z reklam Telekomunikacji Polskiej), Kubuś (z reklam soków dla dzieci) czy słynny ludzik Michelin.
Po opracowaniu tych elementów możemy przejść do kolejnego etapu, czyli…
Projekt strony internetowej
W XXI wieku nie ma mowy o promowaniu biznesu bez wykorzystania przestrzeni Internetu. Skoro już około połowa Polaków regularnie kupuje coś online, a średnio 56 centów z każdego dolara transakcji detalicznych jest wydawane online, to jasne jest, że sieć musi być naturalnym miejscem kreowania wizerunku marki.
Do tego niezbędna jest strona internetowa, której stworzenie zdecydowanie warto powierzyć profesjonalnej agencji interaktywnej. W przypadku witryny dla firmy liczy się jej unikalność, atrakcyjny design oraz funkcjonalność, a także merytoryczna zawartość.
Ważne!
Samodzielne zaprojektowanie zaawansowanej strony byłoby bardzo trudne i czasochłonne. Z kolei zlecenie tego pierwszemu-lepszemu freelancerowi niesie ze sobą ogromne ryzyko, że efekt będzie – pisząc eufemistycznie – mało satysfakcjonujący.
Projekty materiałów reklamowych i wizerunkowych
Mamy tutaj na myśli wszelkie nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki oraz oczywiście drukowane materiały promocyjne. Agencja interaktywna, bazując na wcześniej przygotowanych projektach, powinna stworzyć propozycje ulotek, wizytówek, papieru firmowego, kopert, folderów, katalogów czy teczek firmowych.
Wszystko to będzie Ci niezbędne w procesie kreowania profesjonalnego wizerunku marki i zdobywania zaufania klientów.
Promocja marki
Strona gotowa, nazwa, slogan i elementy identyfikacji są, drukowane materiały wizerunkowe również. Pora zatem wskoczyć do tej wody i zacząć walczyć o uwagę klientów. Nie łudź się, że efekty przyjdą od razu, ponieważ funkcjonujemy w warunkach ogromnej konkurencji. Jeśli jednak wierzysz w swój pomysł i korzystasz przy tym z pomocy ekspertów, prędzej czy później osiągniesz sukces.
Promocję marki warto mimo wszystko ograniczyć do Internetu, ponieważ reklama online oferuje doskonały stosunek kosztu do efektów. Jest znacznie tańsza niż telewizyjna, efektywniejsza niż radiowa czy prasowa.
Agencja interaktywna z pewnością zaproponuje Ci rozwiązania dobrze dopasowane do budżetu oraz charakteru marki i oczekiwań Twojej grupy docelowej. Może to być chociażby prowadzenie bloga, publikowanie artykułów sponsorowanych, reklama w wyszukiwarce czy w social media. Wybór jest naprawdę duży.
Wprowadzenie marki na rynek z pomocą agencji interaktywnej jest bardzo dobrym pomysłem. Owszem, to kosztuje, ale chyba nie myślisz, że uda Ci się osiągnąć sukces w biznesie bez żadnych inwestycji?