Masz stronę internetową, z której nie jesteś zadowolony? Skorzystaj z pomocy agencji interaktywnej

Agencje interaktywne zajmują się nie tylko projektowaniem stron www od podstaw. Mogą również przeprowadzić daleko idący redesign już istniejącej witryny, która z różnych powodów nie spełnia oczekiwań właściciela. Najczęściej jest to związane z tym, że strona została zaprojektowana w sposób amatorski lub zwyczajnie się zestarzała. Jeśli jesteś w dokładnie takiej sytuacji, to rozsądnie będzie skorzystać z pomocy doświadczonej agencji interaktywnej.

Kiedy strona „prosi” o redesign?

Redesign strony może mieć różny zakres. Czasami potrzebne jest tylko wprowadzenie zmian w layoucie witryny, czasami jednak okazuje się, że strona wymaga daleko idących prac mających poprawić jej funkcjonalność czy zwiększyć poziom jej zabezpieczeń.

O redesignie witryny trzeba pomyśleć w momencie, gdy lawinowo spada konwersja. Czyli: jeśli na stronę zagląda np. 1000 użytkowników miesięcznie, ale tylko kilka z nich decyduje się na wysłanie zapytania o ofertę, to najwyraźniej coś tutaj nie gra. Podobnie będzie w sytuacji, gdy rośnie współczynnik odrzuceń (użytkownicy błyskawicznie opuszczają stronę po wejściu na nią). Powodem może być np. mało przejrzysty układ witryny lub błędy w wyświetlaniu jej zawartości.

Na redesign strony bezwzględnie trzeba się zdecydować wtedy, gdy promowana przez nią firma przeszła rebranding. Jeśli zmieniłeś logo, nazwę czy inne elementy identyfikujące biznes, to strona absolutnie nie może pozostać w tyle. Wówczas należy skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, która dopasuje design witryny do aktualnego wizerunku marki.

Gdy strona nie przystaje do współczesnych standardów

Być może Twój przypadek wygląda tak: kilka lat temu stworzyłeś samodzielnie stronę internetową, z której byłeś naprawdę dumny. Jak na tamte czasy wyglądała całkiem nieźle i dzięki niej pozyskałeś już sporo klientów. Teraz jednak widzisz, że na tle witryn konkurencji wypada ona co najwyżej średnio. To wyraźny sygnał, że najwyższy czas na zmiany.

Jeśli nie jesteś profesjonalnym webdesignerem, to będzie Ci bardzo trudno dopasować stronę do aktualnie obowiązujących standardów. W takiej sytuacji lepiej od razu skontaktuj się z profesjonalną agencją interaktywną, która najpierw zasugeruje, jakie zmiany są konieczne, a później zacznie je wdrażać.

Klasycznym przypadkiem niedostosowania strony do obecnych wymagań jest witryna statyczna (tzw. wizytówka). Niezbędne będzie przekonwertowanie jej do systemu CMS (może to być chociażby WordPress), aby była możliwość szybkiego aktualizowania treści strony.

Na pewno warto również zwrócić uwagę na zabezpieczenia. Jeśli Twoja aktualna strona nie korzysta z szyfrowanego połączenia (nie posiada certyfikatu SSL), jest umieszczona na wątpliwej jakości serwerze i nie wiesz nawet, do kogo miałbyś się zwrócić w razie ataku hakerskiego, to koniecznie skontaktuj się z agencją interaktywną oferującą modernizację istniejących witryn internetowych. Utrzymywanie status quo jest igraniem z ogniem i prędzej czy później skończy się poważnymi problemami.

Fajnie, że masz stronę internetową, która dobrze Ci służyła przez długi czas. Tutaj jednak nie ma miejsca na sentymenty. Jeśli witryna jest przestarzała, mało funkcjonalna i nieatrakcyjna, to zwyczajnie odstrasza użytkowników. Nie zwlekaj więc z jej redesignem, którym powinna się zająć profesjonalna agencja interaktywna.