Kompleksowa produkcja strony internetowej: co się właściwie pod tym kryje?

Podstawą oferty każdej agencji interaktywnej jest projektowanie stron internetowych. Wiadomo jednak, że podobne usługi oferują też freelancerzy, którzy często okazują się być dobrej klasy specjalistami. Co więc decyduje o tym, że część klientów woli skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, zwykle płacąc za to znacznie więcej niż u freelancera? Odpowiedź jest prosta: agencja oferuje kompleksową produkcję strony internetowej. W tym artykule wyjaśniamy, co to właściwie oznacza.

Projekt zgodny z oczekiwaniami klienta

Poważna agencja interaktywna nigdy nie przystąpi do realizacji zlecenia bez wcześniejszego ustalenia wszystkich szczegółów. Obowiązkiem klienta jest wypełnienie briefu dla agencji, w którym artykułuje on swoje oczekiwania względem designu i funkcjonalności witryny. Może to być dość uciążliwe, ale na dłuższą metę przynosi same korzyści.

Dzięki temu agencja daje gwarancję, że strona zostanie zaprojektowana w 100% zgodnie z preferencjami klienta, ale też określonej przez niego grupy docelowej. Tym samym ryzyko żmudnego zgłaszania i wprowadzania poprawek jest znacznie mniejsze, co też oszczędza mnóstwo czasu i nerwów.

Serwer i domena

Kompleksowa produkcja strony internetowej oznacza, że to po stronie agencji leży obowiązek wykupienia domeny dla klienta (oczywiście po skonsultowaniu z nim preferowanej nazwy) oraz wydzierżawienie miejsca na serwerze. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z punktu widzenia klienta, który nie musi tracić czasu na samodzielne szukanie najkorzystniejszych ofert i analizowanie parametrów hostingu, co dla laika mogłoby stanowić poważne wyzwanie.

Uwaga!

Zlecając agencji wykupienie domeny i miejsca na serwerze upewnij się, że to Twoje dane będą figurować w umowach z dostawcami. Ewentualnie dopilnuj, aby po uruchomieniu strony agencja scedowała prawa do domeny na Ciebie.

Blog

W ramach kompleksowej usługi agencja może uruchomić moduł bloga na stronie internetowej klienta. Dziś jest to już praktycznie standard, ponieważ blog jest świetnym sposobem na stałe aktualizowanie treści na stronie i budowanie eksperckiej pozycji firmy w branży.

Social media

Stworzenie profili marki na portalach społecznościowych nie jest elementem kompleksowej usługi zaprojektowania strony. Warto jednak zlecić te dodatkowe prace agencji. Ponad 16 milionów Polaków ma choć jedno konto w social media, a więc prawdopodobieństwo, że Twoi klienci korzystają z np. Facebooka jest bardzo wysokie.

Projektując stronę agencja musi więc uwzględnić miejsce na przyciski odsyłające do profili marki w mediach społecznościowych.

Teksty na stronę

Są niezbędnym elementem oferty kompleksowego stworzenia strony internetowej. Analizując propozycję danej agencji interaktywnej sprawdź więc, czy aby na pewno teksty zostały ujęte w cenie usługi. Treść ma kluczowy wpływ na skuteczność witryny, ponieważ to na niej skupia się użytkownik i to ona powinna go przekonać do wysłania zapytania ofertowego lub dokonania zakupu.

Pamiętaj!

Profesjonalne teksty kreują zaufany, atrakcyjny wizerunek marki, dlatego najlepiej będzie, jeśli ich stworzeniem zajmie się zawodowy copywriter zatrudniony w agencji interaktywnej.

Dopiero po uwzględnieniu wszystkich tych elementów możemy mówić o kompleksowej produkcji strony internetowej. Na pewno warto skorzystać z takiego rozwiązania, ponieważ daje ono komfort otrzymania gotowego produktu od jednego wykonawcy, który w 100% odpowiada za jego zgodność z ustaleniami z klientem.