Podstawą oferty każdej agencji interaktywnej jest projektowanie stron internetowych. Wiadomo jednak, że podobne usługi oferują też freelancerzy, którzy często okazują się być dobrej klasy specjalistami. Co więc decyduje o tym, że część klientów woli skorzystać z pomocy agencji interaktywnej, zwykle płacąc za to znacznie więcej niż u freelancera? Odpowiedź jest prosta: agencja oferuje kompleksową produkcję strony internetowej. W tym artykule wyjaśniamy, co to właściwie oznacza.
Projekt zgodny z oczekiwaniami klienta
Poważna agencja interaktywna nigdy nie przystąpi do realizacji zlecenia bez wcześniejszego ustalenia wszystkich szczegółów. Obowiązkiem klienta jest wypełnienie briefu dla agencji, w którym artykułuje on swoje oczekiwania względem designu i funkcjonalności witryny. Może to być dość uciążliwe, ale na dłuższą metę przynosi same korzyści.
Dzięki temu agencja daje gwarancję, że strona zostanie zaprojektowana w 100% zgodnie z preferencjami klienta, ale też określonej przez niego grupy docelowej. Tym samym ryzyko żmudnego zgłaszania i wprowadzania poprawek jest znacznie mniejsze, co też oszczędza mnóstwo czasu i nerwów.
Serwer i domena
Kompleksowa produkcja strony internetowej oznacza, że to po stronie agencji leży obowiązek wykupienia domeny dla klienta (oczywiście po skonsultowaniu z nim preferowanej nazwy) oraz wydzierżawienie miejsca na serwerze. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie z punktu widzenia klienta, który nie musi tracić czasu na samodzielne szukanie najkorzystniejszych ofert i analizowanie parametrów hostingu, co dla laika mogłoby stanowić poważne wyzwanie.
Uwaga!
Zlecając agencji wykupienie domeny i miejsca na serwerze upewnij się, że to Twoje dane będą figurować w umowach z dostawcami. Ewentualnie dopilnuj, aby po uruchomieniu strony agencja scedowała prawa do domeny na Ciebie.
Blog
W ramach kompleksowej usługi agencja może uruchomić moduł bloga na stronie internetowej klienta. Dziś jest to już praktycznie standard, ponieważ blog jest świetnym sposobem na stałe aktualizowanie treści na stronie i budowanie eksperckiej pozycji firmy w branży.
Social media
Stworzenie profili marki na portalach społecznościowych nie jest elementem kompleksowej usługi zaprojektowania strony. Warto jednak zlecić te dodatkowe prace agencji. Ponad 16 milionów Polaków ma choć jedno konto w social media, a więc prawdopodobieństwo, że Twoi klienci korzystają z np. Facebooka jest bardzo wysokie.
Projektując stronę agencja musi więc uwzględnić miejsce na przyciski odsyłające do profili marki w mediach społecznościowych.
Teksty na stronę
Są niezbędnym elementem oferty kompleksowego stworzenia strony internetowej. Analizując propozycję danej agencji interaktywnej sprawdź więc, czy aby na pewno teksty zostały ujęte w cenie usługi. Treść ma kluczowy wpływ na skuteczność witryny, ponieważ to na niej skupia się użytkownik i to ona powinna go przekonać do wysłania zapytania ofertowego lub dokonania zakupu.
Pamiętaj!
Profesjonalne teksty kreują zaufany, atrakcyjny wizerunek marki, dlatego najlepiej będzie, jeśli ich stworzeniem zajmie się zawodowy copywriter zatrudniony w agencji interaktywnej.
Dopiero po uwzględnieniu wszystkich tych elementów możemy mówić o kompleksowej produkcji strony internetowej. Na pewno warto skorzystać z takiego rozwiązania, ponieważ daje ono komfort otrzymania gotowego produktu od jednego wykonawcy, który w 100% odpowiada za jego zgodność z ustaleniami z klientem.