Co może zrobić dla Ciebie agencja interaktywna? Naprawdę wiele!

Banał na początek: każda firma musi inwestować w promocję, by móc pozyskiwać klientów. Łatwo powiedzieć, znacznie trudniej zrealizować. Szczególnie w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje ograniczonym budżetem i nie bardzo orientuje się w zagadnieniach związanych z reklamą internetową. Tutaj z pomocą przychodzą agencje interaktywne. Wbrew pozorom ich usługi nie są zarezerwowane tylko dla wielkich firm. Może z nich skorzystać nawet drobny przedsiębiorca, który rozumie, jak ważne we współczesnym biznesie jest dbanie o atrakcyjny wizerunek i rozpoznawalność marki. W tym poradniku wymieniamy najpopularniejsze usługi oferowane przez agencje interaktywne. Część z nich z pewnością pomoże Twojej firmie wypłynąć na szerokie wody.

Projektowanie stron www

To podstawa oferty każdej agencji interaktywnej. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na profesjonalne strony internetowe, szczególnie wśród przedsiębiorców. Zlecenie produkcji witryny agencji wiąże się oczywiście z wyższym kosztem (w porównaniu z usługą freelancera lub wykonaniem strony samodzielnie), ale w zamian zyskujemy bardzo wysoką jakość, krótki czas realizacji oraz gwarancję wykonania projektu ściśle według wymagań klienta.

Redesign stron

Agencje interaktywne obsługują także klientów już posiadających stronę internetową, ale chcących wprowadzić na niej daleko idące zmiany. Jeśli witryna powstała kilka lat temu i nie była w tym czasie modernizowana, to niemal na pewno przyda jej się solidny redesign. W ramach tej usługi agencja może unowocześnić layout strony, zwiększyć poziom bezpieczeństwa oraz poprawić funkcjonalność. Redesign zwykle wiąże się też z całkowitą zmianą wyglądu i układu witryny, zwłaszcza jeśli firma przechodzi też rebranding.

Uruchamianie blogów i portali

Siłą profesjonalnych agencji interaktywnych jest to, że pracują w nich zespoły specjalistów z zakresu szeroko rozumianego programowania i webdesignu. Dla dobrej agencji nie jest więc żadnym problemem stworzenie rozbudowanego portalu internetowego, a tym bardziej bloga, który może stanowić świetne zaplecze merytoryczne dla firmy i budować jej ekspercką pozycję w branży.

Projektowanie sklepów internetowych

To już „wyższa szkoła jazdy”, ponieważ w przypadku sklepu internetowego ważny jest nie tylko design, ale też – a może przede wszystkim – funkcjonalność. Agencje interaktywne zajmujące się projektowaniem e-sklepów oczywiście korzystają z gotowych szablonów (np. PrestaShop), ale mogą również przygotować autorski back-end. Wszystko jest kwestią ceny oraz oczywiście potrzeb klienta.

Projektowanie grafiki

Każda profesjonalna agencja interaktywna ma w swoich zasobach dział projektowania graficznego, który bierze udział nie tylko w procesie tworzenia strony www. Przede wszystkim graficy zajmują się projektowaniem elementów identyfikacji wizualnej marki klienta (logo, stopka maila), nośników tych elementów (wizytówki, papier firmowy, teczki) oraz materiałów reklamowych i wizerunkowych (ulotki, banery, foldery, katalogi).

Tworzenie oprogramowania

Taką usługę oferują wyłącznie wyspecjalizowane agencje interaktywne, które zatrudniają wysokiej klasy programistów projektujących systemy webowe. Mamy tutaj na myśli chociażby systemy CMS (umożliwiające zarządzanie treścią strony internetowej), systemy ERP, CRM, systemy płatności online. Owszem, na rynku jest zatrzęsienie „gotowców”, ale wiele biznesów wymaga ścisłego dopasowania wymienionych narzędzi do ich specyfiki.

Content marketing

Choć na rynku działają wyspecjalizowane agencje content marketingowe, to za ten dział marketingu internetowego zabrało się również wiele agencji interaktywnych, które chcą oferować swoim klientom kompleksowe usługi. Content marketing jest niezwykle skuteczną strategią promowania wizerunku firmy w sieci. Pozwala zyskać zaufanie klientów, buduje ekspercką pozycję przedsiębiorstwa, promuje biznes wśród użytkowników Internetu, którzy cierpią na tzw. banner blindness (ślepotę banerową – ignorowanie klasycznych formatów reklamy).

Copywriting

Choć ta specjalizacja jest wykorzystywana również w ramach content marketingu, to warto poświęcić jej osobny akapit. Nie da się skutecznie promować biznesu w sieci bez profesjonalnego copywritingu. Zadaniem copywritera jest m.in. opracowanie nazwy marki (naming), sloganu oraz innych haseł reklamowych, a także tekstów sprzedażowych na stronę www i do materiałów drukowanych.

Oczywiście duże firmy, które dysponują odpowiednim budżetem, korzystają z wszystkich tych usług jednocześnie, zlecając wybranej agencji interaktywnej kompleksowe zaprojektowanie i poprowadzenie kampanii reklamowej online i offline. Jeśli Ciebie jeszcze na to nie stać, to wcale nie jesteś skazany na ofertę freelancerów.

Agencje interaktywne obsługują także mniejszych klientów, którzy mają do zrealizowania konkretne projekty – np. stronę www. W przyszłości zawsze możesz ponownie skorzystać z usług agencji, tym razem zlecając jej szerszy zakres prac na rzecz Twojej marki.